اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

اقدام پژوهی چگونه توانستم دبیران آموزشگاه را به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس ترغيب نمايم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دبیران آموزشگاه را به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس ترغيب نمايم؟

دانلود اقدام پژهی چگونه توانستم دبیران آموزشگاه را به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس ترغيب نمايم؟بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

مقدمه   

 در یک محیط الکترونیکی، کتاب ها و مطالب به فایل‌ها و اسلایدها تبدیل می‌شوند. تکالیف یا ایمیل ارسال می‌شوند یا از طریق سیستم آنلاین در صندوق استاد قرار می گیرند و شما دیگر چهره استاد خود را هر روز نمی بینند و نیازی به سفر فیزیکی به محل کلاس نیست و شاید حتی استاد را با دوربین و از روی وب تماشا کنید .... همه این‌ها تنها یک تغییر ماهیت از شکل قبلی به شکل جدی است. یک مدل پیشرفته‌تر و کارآمدتر. امروزه آموزش الکترونیکی، به ایجاد تحول در سیستم آموزشی به معنای آموزش انتخابی نیازمند است. مراکز تحقیقاتی بر روی تولید محتوای آموزشی کوچک، اتصال محتواها، تولید ترکیبی محتوا، سنجش هوشمند  میزان فراگیری دانشجو و دانش آموز، اجازه انتخاب به هر دو در شکل‌دهی واحدهای درسی و ... متمرکز هستند. به طور کلی فرآیند تحقیق به سمت آموزش انتخابی و آموزش هوشمند در حرکت است با این حال در کشور ما به دلیل کمبود محتوای الکترونیکی، نوپا بودن آموزش مجازی و حتی تصور غلط بعضی از مسئولین نسبت به آموزش الکترونیکی ، این مسیر تحقیقاتی ، پیشرفت چندانی نداشته است.برای ایجاد آموزش الکترونیکی باید مفاهیم یک کتاب یا درس با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انتقال یابد. به این منظور لازم است محتوای کتاب یا درس از حالت معمولی(کاغذی) به حالت دیجیتالی ( الکترونیکی) تغییر یابد تا با ابزارهای الکترونیکی قابل انتقال شود. برای ایجاد آموزش الکترونیکی(e-learning) به تولید محتوای الکترونیکی   (e- content) نیاز است . مهم‌ترین ویژگی‌ این محتوا توجه به مؤلفه‌ مهم تعامل بین فراگیرنده و محیط آموزشی است که سعی می‌شود به نحو شایسته‌ای در طراحی محتوای درس، مثا‌ل‌ها، تمرینات و آزمون‌های پایان فصل‌ها مدنظر قرار گیرد.      برای طراحی محتوای الکترونیکی در اولین قدم باید به تهیه سناریو اقدام شود. در این سناریو فرآیند ارائه مطالب آموزشی کاملا تشریح می شود. پس از آماده شدن سناریوی یک محتوا، با استفاده از تخصص‌های مختلفی هم چون گرافیک، طراحی عکاسی و نگارش متون، عناصر تشکیل دهنده آن محتوا را می سازند و از به هم پیوستن آن ها بر اساس رهنمودهای سناریوی مربوطه، محتوای مورد نظر به صورت الکترونیکی ساخته می شود.  با توجه به اينكه محتواهای الکترونیکی  نقش بسيار كليدي در آموزش چه براي دبیران و چه براي دانش آموزان دارد ، اينجانب ........... به عنوان معاون اجرایی تصميم گرفتم پژوهش خود را در اين راستا تنظيم نمايم و دبیران آموزشگاه را به استفاده از محتواهای الکترونیکی ترغيب نمايم.

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله   

 اينجانب ...... معاون اجرایی آموزشگاه .... .... شهرستان.... بعد از گذشت چند صباحي از سال تحصيلي به تدريج ملاحظه مي نمودم كه دبیران آموزشگاه استفاده چنداني از محتواهای الکترونیکی در راستاي تدريس و پيشبرد اهداف آموزشي نمي نمايند. و تعداد كمي از آن ها هستند كه براي تحقيق و پژوهش و ديگر ابزار آموزشي دست به تولید محتوا مي زنند.بنا بر اين براي تشويق و ترغيب دبیران آموزشگاه دست به اقداماتي زدم تا هرچه بيشتر بتوانم آن ها را به استفاده از محتواهای الکترونیکی علاقه مند سازم. بيش ترين چالش هايي كه با آن مواجه بودم پاره اي موانع احساسي بود كه خلاصه آن عبارتند از:     موانع بزرگ روانشناختي در ارتباط با به كارگيري تحلیل محتوای الکترونیک و ICT؛     هوشمند بودن تمام کلاس ها     سطح بالای توقع والدین و دانش آموزان از مدارس استعداد های درخشان     وجود تعداد قابل توجه دبیران با سابقه ی بالای 25 سال و عدم تسلط به تولید محتوای الکترونیکی      سختي تغيير ساختار «ريشه يافته در ذهن» در زمينه «هنر تدريس»؛     ترس در از دست دادن اختيارات و كنترل كلاس درس در دبیران؛     وجود مسايل و مشكلات موجود در آموزشگاه؛


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1_512341_6718.zip43.1k