اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی تبدیل نسبت های مختلف به یک نسبت واحد

درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی تبدیل نسبت های مختلف به یک نسبت واحد

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی تبدیل نسبت های مختلف به یک نسبت واحد بافرمت pdf  تعدادصفحات 29

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

مقدمه

با عنايت به نقش و اهميت جشنواره الگوهاي مناسب تدريس در ارتقاء مهارتها و صلاحيت هاي حرفه اي معلمان با رويكرد درس پژوهي لازم مي دانم تعريفي از درس پژوهي در اين قسمت داشته باشيم. درس پژوهي يك رويكرد توسعه حرفه اي با پژوهش گروهي در كلاس درس است كه طي آن معلمين با يكديگر براي تدوين طرح درس ، اجرا و مشاهده نتايج آن در جهت يادگيري بهتر فراگيران همكاري و مشاركت دارند. روش پژوهش مشاركتي معلمان در كلاس درس بعنوان موثرترين برنامه ي پرورش حرفه اي معلمان است. غني سازي نمودن مدارس يكي از اهداف برنامه درسي است. پس از بررسي موارد و مسائل مطرح شده و اولويت بندي و انتخاب يكي از اولويتها (تبديل نسبت هاي مختلف به يك نسبت واحد) انتخاب شد كه در پايه ي ششم ابتدايي در فصل پنجم صفحه ي 83 درس رياضي مي باشد كه فراگيران با تشخيص نسبت ها در حل مسائل گوناگون مشكل داشتند. پس از تحقيقات زمينه اي روش همياري يا طرح كارايي تيم در تدريس اول مورد استفاده قرارگرفت . سپس بعد از نقد و بررسي اعضاي گروه و ناظران از تدريس اول و تغيير عملكرد مدرس ، طرح درس و روش تدريس قسمتهايي از طرح درس بازنويسي شده و در مشورت با صاحب نظران و متخصصان آموزش و پرورش روش بارش مغزي را براي اجراي اين بخش از كتاب رياضي ششم ابتدايي در نظر گرفته شد ، كه پس از پايان تدريس مشكل دانش آموزان بر طرف شد. در اين تحقيق نتيجه قابل تاملي كه بدست آمد اين بود كه دانش آموزان با توجه به راهبرد حل مساله توانايي تبديل مسئله بزرگ به مسئله هاي كوچكتر و حل آنها را بدست آوردند و توانستند با تعميم دادن اين نتايج مسئله پيچيده را حل نمايند. تيم درس پژوهي اين نتيجه گيري را داشتند كه درس پژوهي موجبات انتقال عقايد و تجربيات خود با ديگران و خِرَد جمعي و استفاده از مناسب ترين روش تدريس جهت بهبود فرآيند ياددهي – يادگيري مي گردد. اميدواريم پژوهش حاضر بعنوان سندي مورد استفاده ديگر عزيزان قرار گيرد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1_511521_5781.zip2 MB