اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

تحلیل محتوا علوم تجربی ششم دبستان روش ویلیام رومی

تحلیل محتوا  علوم تجربی ششم دبستان روش  ویلیام رومی

دانلود تحلیل محتوا  علوم تجربی ششم دبستان روش  ویلیام رومی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 11

مقدمه 

کتاب درسی که یکی از مهم ترین مراجع و منابع یادگیری دانش آموزان در نظام های آموزشی محسوب می شوند در نظام آموزشی کشور ما نیز نقش مهمی دارد به لحاظ این اهمیت و همچنین به سبب نقش محتوای کتب درسی در برانگیختن و تامین نیازها و نیز تسهیل در یادگیری دانش آموزان در این پژوهش که مبنای نگارش مقاله حاضر است محتوای کتب درسی از نظر میزان تناسب محتوا با شرایط سنی و همچنین جنبه های مختلف دانش آموزان مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد ( حمیدرضا عابدی ، 1382 )              تکنیک ویلیام رومی یکی از تکنیک‌های تحلیل محتوای کتب درسی می‌باشد. ویلیام رومی یکی از صاحی‌نظران تعلیم و تربیت در کتاب حوزه به‌نام تکنیک‌های پژوهش در آموزش علوم یکی از کتاب‌های دوره‌ی ابتدایی در سال 1986 ارائه نمود. روش او کمی است و هدف این است بسنجد محتوای درس چه‌قدر دانش‌آموز را درگیر یادگیری می‌نماید که شامل 4 مرحله است:  1- مرحله‌ی اول بیان حقیقت          2- بیان نتایج یا اصول کلی  3- تعاریف 4- سؤالاتی که در متن مطرح شده و جواب آن‌ها به‌وسیله‌ی مؤلف جواب داده می‌شود. 5- سؤالاتی که ایجاب می‌کند دانش‌آموز برای پاسخ به آن‌ها مفروضات داده شده را تجزیه و تحلیل نماید.  6- از دانش‌آموزان خواسته شده که نتایجی را که خود به‌دست آورده‌اند را بیان کنند.  7- از دانش‌آموزان خواسته شده که آزمایشات را انجام داده و نتایج آن را تحلیل نمایند.  8- سؤالاتی که موجب جلب توجه دانش‌آموزان می‌شود و جواب آن‌ها در متن نیامده است. 9- از دانش‌آموزان خواسته شده که تصاویر یا مراحل یک آزمایش را نگاه کرده و نتایج را بیان کنند.   نکته  اگر نتیجه‌ی حاصل بین 4/0 تا 5/1 باشد نتیجه‌ی پژوهش او مورد تأیید است.  هر جمله‌ای که در کتاب نوشته شده جزءیکی از موارد بالاست که باید تشخیص داده شود که شامل کدام مرحله می‌باشد.    کتاب مورد مطالعه 90 صفحه می‌باشد که به 3 قسمت مساوی تقسیم شده است و صفحات انتخاب شده از آن عبارتند از:  بخش اول: صفحات 1 تا 30     صفحات انتخابی 10 تا 20 بخش دوم: صفحات 30 تا 60     صفحات انتخابی 36 تا 46. بخش سوم: صفحات 60 تا 90     صفحات انتخابی 60 تا 70  بخش اول  1- آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید نیاکان ما و مردمان گذشته آثار علمی، فرهنگی و ... خودشان را روی چه چیزی می‌نوشتند؟ (شماره 8)  2- شماره چه روش‌های دیگری را می‌شناسید؟ (شماره 5)  3- با گذشت زمان جمعیت کره‌ی زمین افزایش پیدا کرده است (شماره 1) 4- در این شرایط روش‌های بالا برای ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات کافی نیست (شماره 2)  5- برای حل این مشکل انسان به فکر روش‌های جدیدی افتاد. (شماره 2)  6- در گذشته‌های دور برای ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات از نوشتن روی سنگ و چوب درختان و نقاشی روی غارها استفاده می‌کردن. (شماره 1) 7- مزایا و معایب این روش‌ها را بنویسید (شماره 5) 8- سنگ و پشم و چوب موادی هستند که در طبیعت یافت می‌شوند. (شماره 1) 9- انسان‌های گذشته بدون این‌که تغییر زیادی در آن‌ها ایجاد کنند، از آن‌ها برای نوشتن و نقاشی استفاده می‌کنند؛، به این مواد موساد طبیعی می‌گویند (شماره 3)


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1_510517_7824.zip54.9k