اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی

  دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی

  دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 30

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

   هدف کلی :  

آشنایی فراگیران با درک و فهم بیشتر مفاهیم و مهارت های ریاضی و بکارگیری این مهارت ها در زندگی روزمره اهداف رفتاری پس ازپایان درس باید بتوانند .   هدف جزئی :  1 ـ حاصل ضرب اعداد یک رقمی را بدانند.  2 ـ جواب تمرین ضرب و مسائل را بدانند.  3 ـ بتواند ضرب کند.  مهارتی ( حیطه شناختی )  1 ـ علامت ضرب را تشخیص دهد .  2 ـ مفهوم ضرب را به صورت ساده بیان کند.  3 ـ عبارت ضرب را از چپ به راست بخواند.  مهارتی ( حیطه روانی حرکتی )  1 ـ کاربرد جدول ضرب را پیدا کنند.  2 ـ روش حفظ کردن جدول ضرب را پیدا کند.  3 ـ توانائی حفظ کردن و بخاطر سپردن ضرب های یک رقمی داشته باشند.  4 ـ بتواند ضرب عدد یک رقمی را بیان کند.  نگرشی ( حیطه عاطفی )  1 ـ علاقه به یادگیری ضرب و کاربرد آن در زندگی روزمره داشته باشند.  2 ـ ایجاد علاقه به خاطر سپردن و حفظ کردن جدول ضرب و تهیه جدئول ضرب.  3 ـ با احساس و درک به مفاهیم مورد نظر برسند.  رفتار ورودی:  قبل از شروع از فراگیران انتظار می رود که درس های قبل را خوب یاد گرفته باشند. جواب تمرینات درس های قبل را بدانند و بتوانند تمرینات خواسته شده را جواب بدهند .  ارزشیابی تشخیصی : ( بعد از ایجاد انگیزه قرار می گیرد)  1 ـ  از فراگیران خواسته می شود که پاسخ ضرب های زیر را بگویند .  7×3                                                =6×3                                            =9×2  2 ـ از فراگیر خواسته می شود تمرینات کتاب را انجام دهد .  3 ـ از دانش آموز خواسته می شود تمرنهای درس قبل را بیان کند .  4 ـ جدول ضرب از چند خانه ی مربع شکل تشکیل شده است ؟  روش انتخابی برای تدریس :  تلفیقی از روش های ( مجسم و نیمه مجسم ، آموزشی مستقیم از طریق هم سالان کاوشگری ـ روش پرس و جو و روش پیش بینی سازمان دهنده ) نمایشی .  وسایل آموزشی :  کتاب ـ جدول ضرب ـ کاغذ ـ تخته سیاه ـ تخته پاک کن ـ گچ ـ گچ رنگی ـ وسایل برای ضرب.  اجرای تدریس :  مراحل آمادگی و ایجاد انگیزه :  با انجام یک بازی به نام ( بازکن و بیاموز ) و گفتگو درباره ی جدول ضرب و اینکه همه دانش آموزان باید آن را یاد بگیرند.  این بازی را دو نفری انجام دهند.  شرح بازی به این صورت است که ابتدا یک مکعب که از قبل ساخته ایم و روی آن عدد 1 تا 6 را نوشته ایم و یا یک عدد تاس منچ یا مارپله آماده می کنیم برای هر نفر یک عدد و یک مقوا که روی آن جدول مسابقه را کشیده ایم از هر گروهی می خواهیم که هر کدام به نوبت 2 بار تاس را بیندازند و عددهایی را که به دست می آورند در جدول که در اختیار دارند نوشته و حاصل ضرب آن را بدست آورند و جدول را کامل کنند و سپس هر دو نفر مجموع حاصل ضرب های خود را محاسبه کنند. کسی که بیشترین مجموع را آورد برنده است . سپس فرد برنده را تشویق می کنیم ،‌ لذا از این طریق هم تمرین و تکرار ضرب های یادگیرفته است و هم آمادگی برای یادگیری درس جدید و سپس گفتگو درباره ضرب که می گویم همه باید آن را یادگیرند و حفظ کنند . خواهم گفت که بعضی ها هستند که توانسته اند جدول ضرب را خوب حفظ کنند و عنوان می کنم که آیا شما می خواهید از یک روش آگاه شوید ؟  پس خود را برای یاد گرفتن درس جدید آماده کنید.  مرحله ارائه درس  با نام خدا و خواندن یک پیام قرآن کریم : سلام و احوالپرسی و حضور غیاب و دقت در وضع روحی وجسمی فراگیران و برطرف کردن مشکلات روحی و جسمی در صورت امکان از فراگیران انتظار دارم که درس های قبل را یاد گرفته باشند و جواب ضرب های  7×3                                                =6×3                                            =9×2  را بدانند وتمرینات و تمرینات خواسته شده جلسه ی قبل و فعالیت های خواسته شده را انجام داده باشند و بررسی و رفع اشکال می کنم .  برای ایجاد انگیزه از آنها می پرسم آیا دوست دارید یک بازی انجام بدهیم ؟  خوب بچه ها این بازی یک مسابقه است با دو نفر ابتدا یک تاس مارپله یا مکعب برای هر دو نفر که از قبل آماده کردیم و روی آن از 1 تا 6 را نوشته ایم و یک مقوا برای هر نفر که روی آن جدول مسابقه کشیده شده است در اختیار آن ها قرار می دهیم از هر نفر می خواهیم که به نوبت 2 بار تاس بیندازند و عددهایی را که به دست می آورند در روی مقوا روی جدول بنویسند و حاصل آن را بدست آورند و این بازی را انجام دهند و جدول کامل شود . سپس هر نفر مجموع حاصل ضرب های خود را محاسبه کنند کسی که بیشترین مجموع را بدست آورده است برنده است و فرد برنده را تشویق می کنیم از این طریق هم تمرین و تکرار ضرب های یاد گرفته شده قبل است و هم آمادگی برای یادگیری درس مورد نظر.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
167_468873_9889.zip4.6 MB