اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف : 

هدف کلی :  دانش آموزان با کاربرد سنگهای رسوبی درباره ی گذشته زمین آشنا می شوند 0  اهداف جزئی :  1 - آب و هوای گذشته زمین چگونه بود ؟  2 - محل دریاها و خشکی ها در قدیم با محل کنونی چه فرقی دارند ؟  3- نحوه ی تشکیل لایه های مختلف زمین به چه نحوی بود ؟  4- فسیل چه نقشی درشناسایی محل زندگی جانوران وگیاهان دارد؟  5- خاک چگونه تشکیل می شود و از چه موادی درست شده است ؟  6 - آب چگونه در خاک نفوذ می کند ؟  7 - خاک چگونه در رشد گیاه موثر است ؟  8 - فرسایش خاک چگونه بوجود آمد ؟  9 - تشکیل گیاه خاک چگونه است ؟  اهداف رفتاری :  1 - آب و هوای گذشته را با آب و هوای کنونی مقایسه کند   ( مهارتی )  2 - چگونگی تشکیل خاک را گزارش دهند ( مهارتی )  3 - به شکل لایه های مختلف سنگها نگاه کنند و طرز تشکیل آنها را بیان کنند ( مهارتی)  4 - طی آزمایشی چگونگی نفوذ آب در خاک را نشان دهند 0    ( مهارتی )  5 - به مطالعه ی سنگهای رسوبی جهت شناخت تاریخ زمین کنجکاو شوند ( نگرشی )  6 - بنویسند خاک در رشد گیاهان چه تاثیری دارد 0  7 - طی فعالیتی ، لایه های مختلف را بسازند ( مهارتی )  8 - طی تحقیقی فرسایش خاک را کنفرانس دهند 0 ( مهارتی )  9 - اطلاعاتی که به کمک سنگهای رسوبی کسب می کنند نام ببرند ( دانستنی )  10 - تشکیل قاره ها و دریا ها را شرح دهند 0 ( مهارتی )  نکات کلیدی :  سنگ های رسوبی ، لایه ، کتاب تاریخ زمین ، فسیل ، دایناسور ، خشکی ها ، دریا ها  مواد و وسایل مورد نیاز :  شن ، ماسه ، گل ، لیوان ، تصویر های لایه های زمین ، گچ ، تصاویر حیوانات قدیمی مثل دایناسور  روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :  روش اردوی آموزشی  فضا و مدل کلاس :  فضای طبیعی : مانند دشت ، بوستان ، جنگل و صحرا ، محلی که به جای کلاس و منزل در یک روز انتخاب شود  راهبردهای ایجاد انگیزه :  معلم ضمن بیان اینکه من در یک جلسه به اتفاق دانش آموزان طی گردش علمی به رودخانه اطراف یکی از روستا ها رفتیم سنگهای را یافتیم که نقش و آثار بعضی گیاهان و جانوران در آن بود و در این جلسه هم ما مسافرت می کنیم و به اردو گاه می رویم که چگونگی تشکیل آنها را یاد بگیریم 0  ارزش یابی تشخیصی :  1 - انواع سنگهارا نام ببرند ؟  2 - سنگهای رسوبی چگونه تشکیل می شوند ؟  3 - زمین به چه شکلی است ؟  4 - زمین از چه ساخته شده است ؟  5 – در روی زمین چه چیزهای وجود دارد؟     6 - در کدام یک از سنگهای زیر معادن ، بیشتری یافت می شود ؟  الف ) رسوبی   ب) آذرین   ج) دگرگونی   د) آذرین درونی  7 - ماسه سنگ و سنگ مرمر ، جزء کدام گروه از سنگها می باشد؟  مراحل روش :  مرحله اول : بیان هدف ها  معلم : شما در اردو گاه می توانید بیشتر مطالب درس خود را بیاموزید ، و ما باید در یک این روز به اهداف تاریخچه زمین و تشکیل خاک زندگی بخش و سنگهای رسوبی و طرز تشکیل آنها و فسیل و چگونگی تشکیل فسیل و تاریخ زندگی جانداران را بیاموزیم و شما باید وظایف زیر را بر عهده بگیرید 0  1 - رعایت نظم در کارها  2 - رعایت نکات ایمنی  3 - مشارکت و همکاری  4 - مشاهده دقیق محیط  5 - ثبت مشاهدات  6 - تشکیل گروههای تحقیق و فعالیت مستمر  مرحله دوم : انتخاب مکان و تجهیزات لازم  محلی که سنگهای رسوبی و فسیل وجود داشته باشد معلم انتخاب  می کند 0  مرحله سوم : هماهنگی با مسئولان مدرسه و اولیای دانش آموزان  همه ی دانش آموزان باید رضایت نامه از اولیای خود و مجوز لازم از مسئولان مدرسه داشته باشند تا از مدرسه خارج شوند  مرحله چهارم : اقامت در اردوگاه  معلم : بچه هاهمه ی شما هم اکنون در مکانی دور از منزل هستید از همه ی شما می خواهم دفترچه یادداشت خود را آماده کنید ، تمام چیزهای که در اردوگاه می آموزید گزارش تهیه کنید 0 معلم ابتدا تاریخچه زمین را با توجه به اهداف درس به صورت عینی مطالب را ارائه می نماید و نتیجه گیری می کند و دانش آموزان یاد داشت برداری می نمایند و سپس از چند نفر ارزشیابی پایانی به عمل می آورد تا نوشته های خود را گزارش دهند و سوالات مهم را پاسخ دهند و سپس موضوع ، خاک زندگی بخش ،را هم مانند ، تاریخچه زمین ، را بعد از کمی استراحت در محل اردوگاه برای دانش آموزان آموزش می دهد  ارزشیابی پایانی :  1 - فسیل یا سنگواره را تعریف کنید ؟  2 - اولین گروه از مهره داران که در دریا یافت شدند چه نام دارند ؟  3 - قاره ها چگونه به وجود آمدند ؟  4 - چرا باید تمام فسیل های یک منطقه را جمع آوری کرد ؟  5 - از خرد شدن سنگها 000000000 تشکیل می شود 0  6 - نفوذ آب در خاک 000000000000 است ؟  7 - گیاه خاک چیست ؟  8 - دو عامل فرسایش خاک را بنویسید ؟

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
134_459717_3385.zip4.6 MB